« All Esdeveniments

• Aquest event ja ha passat.

Cineclub diòptria: En cuerpo y alma

16/11/2017 |21:00 - 22:30

Fa potser més d’una dècada el potentíssim cinema romanès va captar l’atenció de festivals, distribuïdors i espectadors. Aquesta atenció al llarg del anys s’ha anat ampliant cap a tota l’anomenada Europa de l’est i la programació de Diòptria no n’és més que un reflex. Així, fa un mes vèiem una proposta búlgara i ara ens visita una pel·lícula provinent d’Hongria.

Recolzada per l’Os d’Or de Berlín i la ferma candidatura a la millor pel·lícula per l’acadèmia europea ens trobem amb “En cuerpo y alma”, la història d’amor entre Maria, una dona que pateix Asperger, i Endre, el seu cap. Per fer més atípica aquesta història sentimental, la directora Ildikó Enyedi  la situa en un escorxador.

La dualitat dels personatges, amb una minusvàlua física l’un i amb un trastorn psicològic l’altra, ens anticipa tota una sèrie de dicotomies com són el món real i l’oníric, el món humà i l’animal o el cos i l’ànima del títol del film. La coincidència en els somnis del protagonistes no és més que el toc d’alerta pel projecte de plasmar en la realitat els seus desitjos, juntament amb les seves pors i les seves obsessions. L’aparent fredor de la relació és un fidel retrat de la dificultat que la veritable intimitat comporta lluny de la frivolitat del tant en voga speed dating.

Direcció: Ildikó Enyedi
Guió: Ildikó Enyedi
País: Hongria
Gènere: Drama, Romàntic